ژورنال کلاب هوش مصنوعی

ژورنال کلاب هوش مصنوعی، ابتکار فیلاگر برای خوانش گروهی مقالات هوش مصنوعی به صورت گروهی و آنلاین هست. توی این برنامه مقالات جدید هوش مصنوعی را با هم میخوانیم و ایده‌های آنها را بررسی میکنیم تا در مرز دانش این حوزه حرکت کنیم.

هدف از ژورنال کلاب هوش مصنوعی چیست؟

ژورنال کلاب هوش مصنوعی در کنار برنامه خوانش گروهی با فیلاگر که هر هفته برگزار می شود، در راستای ارتقای دانش به روز جامعه هوش مصنوعی ایران و با ابتکار فیلاگر ایجاد شده اند. برگزاری این رویدادها در کنار فیلاگر ایونت و آموزش های رایگان برنامه نویسی هوش مصنوعی به زبان پایتون در آکادمی فیلاگر، همگی با هدف دسترسی جامعه هوش مصنوعی ایران به دانش به روز و با کیفیت هوش مصنوعی به زبان فارسی است.

اولین ژورنال کلاب هوش مصنوعی

در جلسه اول رویداد “ژورنال کلاب هوش مصنوعی”، دکتر ابراهیم سنقری – مهندس هوش مصنوعی گوگل و دکترای مهندسی کامپیوتر از دانشگاه رایس تگزاس – به همراه دکتر نیما رفیعی – دانشجو دکترای علوم کامپیوتر در دانشگاه دوسلدورف آلمان – به ارائه مقاله پرداختند. مقاله دکتر سنقری برای کنفرانس سال 2021 توسط یکی از تیم های گوگل برین سابمیت شده است. دکتر نیما رفیعی هم یکی از مقالات جدید حوزه یادگیری عمیق را ارائه دادند. ژورنال کلاب هوش مصنوعی به صورت آنلاین برگزار می شود و افراد شرکت کننده امکان طرح سوالات و نظرات خود را در حین رویداد دارند

جلسه اول | دکتر سنقری از گوگل و دکتر رفیعی از آلمان

در ویدیو اولین جلسه از ژورنال کلاب هوش مصنوعی، ارائه‌های دکتر سنقری – مهندس هوش مصنوعی گوگل برین – و دکتر رفیعی -دانشجوی دکتری علوم کامپیوتر از دوسلدورف آلمان – را میبینید. مقاله‌های مطرح شده در این جلسه، درباره شبکه های عصبی مرتبط با یادگیری عمیق و ترنسفورمرها می‌باشند.

جلسه دوم | کارگاه کدنویسی مقاله با دکتر نیما رفیعی از آلمان

در دومین جلسه از رویداد ژورنال کلاب هوش مصنوعی فیلاگر، دکتر نیما رفیعی که دانشجوی علوم کامپیوتر در آلمان هست، به بررسی جزئیات مفهوم و کدنویسی یک مقاله پرداخته است. در یک ساعت اول، مباحث ریاضی مقاله مورد بحث قرار گرفته و سپس کدنویسی آن در پایتورچ بررسی شده است. مقاله مورد بررسی A Simple Framework for Contrastive Learning of Visual Representations که برای مشاهده، میتوانید از دکمه پایین ویدیو استفاده کنید.

جلسه سوم | یادگیری تقویتی (رینفورسمنت لرنینگ) در رباتیک با دکتر ملکی از ایرلند

در سومین جلسه از رویداد ژورنال کلاب هوش مصنوعی فیلاگر، مبحث یادگیری تقویتی یا Reinforcement Learning در رباتیک مورد بررسی دقیق قرار گرفت. مبحث رینفورسمنت لرنینگ که در ویدیو این جلسه از رویداد رایگان ژورنال کلاب هوش مصنوعی فیلاگر میتوانید به سادگی و با مثال روش کار کرد آن را درک کنید، یکی از مباحث داغ هوش مصنوعی است که در فیلاگر ایونت ها هم به آن بسیار اشاره شده است. در این جلسه دکتر ملکی – استاد دانشگاه ملی ایرلند و مدرس دوره “کمپ جامع یادگیری عمیق فیلاگر” – مبحث یادگیری تقویتی را به سادگی برای شما توضیح داده است:

جلسه چهارم | بخش بندی تصاویر بایومدیکال با استفاده از شبکه های کانولوشنی یونیت

در چهارمین جلسه از رویداد ژورنال کلاب هوش مصنوعی فیلاگر، درباره مقاله بخش بندی تصاویر بایومدیکال با استفاده از شبکه های کانولوشنی یونت (U-Net: Convolutional Networks for Biomedical Image segmentation) گفت و گو کردیم. این جلسه از ژورنال کلاب فیلاگر به دو زبان انگلیسی و فارسی ارائه شده. پردازش تصاویر پزشکی توسط هوش مصنوعی یکی از پرکاربردترین شاخه های هوش مصنوعی در پزشکی است و در این جلسه

🎤دکتر مهران حسین زاده بازرگان،

📌محقق فوق دکتری از دانشگاه کالج دوبلین

درباره این موضوع به صورت مفصل توضیح داده است.

میخواهید در رویدادهای فیلاگر شرکت کنید؟

برای اطلاع از زمان رویدادها و همچنین حضور در رویدادهای فیلاگر، پیج اینستاگرام و تلگرام فیلاگر را دنبال کنید: