کدنویسی هوش مصنوعی با فیلاگر

کدنویسی هوش مصنوعی با فیلاگر، یکی از رویدادهای فیلاگر، جهت آموزش و یادگیری همگانی برنامه نویسی هوش مصنوعی است. در این برنامه، شما به صورت آنلاین و به همراه دیگر اعضای جامعه هوش مصنوعی، کدنویسی شبکه های عصبی مصنوعی و دیگر بخش‌های مرتبط با هوش مصنوعی را خواهید آموخت.

هدف از "کدنویسی هوش مصنوعی با فیلاگر" چیست؟

مجموعه هوش مصنوعی فیلاگر، در راستای مسئولیت خود به عنوان جامعه هوش مصنوعی ایران، همواره تلاش کرده با برگزاری رویدادهای رایگان تخصصی در زمینه هوش مصنوعی، دانش جامعه هوش مصنوعی را ارتقا دهد. کدنویسی هوش مصنوعی با فیلاگر در کنار برنامه‌های خوانش گروهی با فیلاگر، ژورنال کلاب هوش مصنوعی، فیلاگر ایونت و آموزش های رایگان برنامه نویسی هوش مصنوعی به زبان پایتون در آکادمی فیلاگر، همگی با هدف دسترسی جامعه هوش مصنوعی ایران به دانش به روز و با کیفیت هوش مصنوعی به زبان فارسی است.

چطور در برنامه شرکت کنم؟

برنامه کدنویسی هوش مصنوعی فیلاگر به صورت تکرارشونده و هفتگی برگزار می‌شود. این برنامه به صورت آنلاین برگزار می‌شود و لینک ورود به برنامه، دقایقی قبل از شروع برنامه، از طریق کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام فیلاگر، در اختیار شما قرار می‌گیرد. لینک ورود به کانال تلگرام و صفحه اینستاگرم فیلاگر در انتهای این صفحه قرار گرفته است.

جلسه اول | مفاهیم شبکه عصبی مصنوعی و یک کد کوتاه!

در اولین جلسه از رویداد کدنویسی هوش مصنوعی با فیلاگر، پوریا حداد درباره مفاهیم یک شبکه عصبی مصنوعی و نورون‌های آن به زبان ساده توضیح داده. سپس امیر احمدی یک قطعه کد کوتاه از شبکه عصبی مصنوعی را برای شما برنامه نویسی کرده است.

جلسه دوم | مقدمات بایاس و کد کوتاه شبکه نورون‌ها

در دومین جلسه از رویداد کدنویسی هوش مصنوعی با فیلاگر، درباره بایاس صحبت‌های مقدماتی انجام شد. همچنین درباره XOR نیز نکاتی مطرح و کد این عملگر نیز توضیح داده شد.

جلسه سوم | توابع فعال سازی در نورون ها

در سومین جلسه از رویداد کدنویسی هوش مصنوعی با فیلاگر، در ابتدا به طور خلاصه درباره بایاس و کاربرد آن صحبت شد. در ادامه مهمترین توابع فعال سازی و کاربردهای آنها به همراه کدنویسی هرکدام توضیح داده شد.

جلسه چهارم | کتابخانه پانداس و کار با داده ها

در چهارمین جلسه از رویداد کدنویسی هوش مصنوعی با فیلاگر، به یکی از مهمترین مباحث ابتدایی در برنامه نویسی هوش مصنوعی، یعنی ورود اطلاعات توسط کتابخانه پانداس پرداخته شد. این قسمت را با دقت ببینید:

جلسه پنجم | بخشی از کدنویسی ریاضیات پیش‌نیاز

در پنجمین جلسه از رویداد کدنویسی هوش مصنوعی با فیلاگر، درباره برخی از مباحث ریاضی مرتبط با شبکه های عصبی مصنوعی و برنامه نویسی آنها صحبت شد:

جلسه ششم | بخشی از کدنویسی ریاضیات پیش‌نیاز

در ششمین جلسه از رویداد کدنویسی هوش مصنوعی با فیلاگر، کدنویسی یک شبکه عصبی به همراه بک پروپگیشن را میبینید:

جلسه هفتم| بهینه سازی

در هفتمین جلسه از رویداد کدنویسی هوش مصنوعی با فیلاگر، موضوعات مربوط به بهینه سازی را میبینید:

جلسه هشتم| کدنویسی بهینه سازی

در جسله هشتم از رویداد کدنویسی هوش مصنوعی با فیلاگر، موضوعات مربوط به برنامه نویسی شبکه های عصبی چند لایه و همینطور بهینه سازی را میبینید:

جلسه نهم| کدنویسی انواع توابع بهینه سازی

در جسله نهم از رویداد کدنویسی هوش مصنوعی با فیلاگر، برنامه نویسی ADAM، RMSPROP و توابعی از این دست را خواهید دید:

.: شروع نیم فصل :.

جلسه دهم | مقدمات تنسورفلو و کراس

در جسله دهم رویداد کدنویسی هوش مصنوعی با فیلاگر که اولین جلسه نیم فصل این برنامه نیز هست، مقدمات فصل دوم را شروع کردیم. در این جلسه با تنسورفلو و دیگر مقدمات کدنویسی یادگیری ماشین، آشنا خواهید شد:

جلسه یازدهم | شبکه های عصبی کانولوشن (CNN)

در جسله یازدهم رویداد کدنویسی هوش مصنوعی با فیلاگر به بررسی عملکرد شبکه های عصبی کانولوشنی و مقدمات کدنویسی آن پرداخته شده. دیتاست تصاویر سگ و گربه استفاده شده در این جلسه را میتوانید ازسایت کگل و این لینک دانلود کنید. در ادامه ویدیو این جلسه را تماشا کنید:

جلسه دوازدهم | پیش بینی قیمت بیت کوین با شبکه عصبی بازگشتی

در جسله دوازدهم رویداد کدنویسی هوش مصنوعی با فیلاگر، موضوع جذاب پیش بینی قیمت رمز ارزها و به طور خاص بیت کوین مورد بررسی قرار گرفت. به عنوان یک پروژه کاربردی، در جلسه دوازدهم از این رویداد رایگان فیلاگر، نحوه کدنویسی هوش مصنوعی برای پیش بینی قیمت کریپتوکارنسی ها را میبینید:

.: فصل دوم :.

جلسه سیزدهم | ریاضیات پایه هوش مصنوعی

در فصل دوم از رویداد کدنویسی هوش مصنوعی با فیلاگر، از ریاضیات پایه هوش مصنوعی شروع به آموزش کردیم. یکی از پیش نیازهای تبدیل شدن به یک مهندس علم داده یا یادگیری ماشین، داشتن دانش کافی در زمینه ریاضیات این مباحث است. در این فصل تلاش میکنیم به زبان ساده و مختصر، ریاضیات پایه لازم برای برنامه نویسی هوش مصنوعی را به شما آموزش دهیم. در ادامه ویدیو جلسه سیزدهم را خواهید دید:

جلسه چهاردهم | کدنویسی و بررسی مقاله ResNet

در جلسه چهاردهم از رویداد کدنویسی هوش مصنوعی با فیلاگر، مقاله ResNet را بررسی خواهیم کرد.  . این مقاله دید خوبی درباره شبکه های یادگیری عمیق با عمق بالا به شما خواهد داد. پیاده سازی و برنامه نویسی این مقاله با زبان برنامه نویسی پایتون نیز در این قسمت مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در ادامه ویدیو جلسه چهاردهم را خواهید دید:

جلسه پانزدهم| معرفی و کدنویسی Auto Encoder ها

در جلسه پانزدهم از رویداد کدنویسی هوش مصنوعی با فیلاگر، درباره Auto Encoder ها خواهید آموخت. در ادامه ویدیو جلسه پانزدهم کدنویسی هوش مصنوعی با فیلاگر را خواهید دید:

جلسه شانزدهم | ادامه معرفی و کدنویسی Auto Encoder ها

در جلسه شانزدهم از رویداد کدنویسی هوش مصنوعی با فیلاگر، ادامه Auto Encoder ها را بررسی خوایهم کرد. در ادامه ویدیو جلسه شانزدهم کدنویسی هوش مصنوعی با فیلاگر را خواهید دید:

جلسه هفدهم| تشخیص بیماری های مغزی از طریق پردازش تصویر

در هفدهمین جلسه از برنامه کدنویسی هوش مصنوعی با فیلاگر، درباره تشخیص بیماری های مغزی از طریق پردازش تصویر و برنامه نویسی آن توضیح داده شده است:

میخواهید در رویدادهای فیلاگر شرکت کنید؟

برای اطلاع از زمان رویدادها و همچنین حضور در رویدادهای فیلاگر، پیج اینستاگرام و تلگرام فیلاگر را دنبال کنید: